Voorbeiden op wijziging Wet Inburgering in 2020

Medio 2020 treedt de nieuwe Wet Inburgering in werking.  De inburgering van nieuwe Nederlanders zal opnieuw de verantwoordelijkheid van de gemeente zijn. Dit biedt een uitgelezen kans voor de Bibliotheek om hier samen met het netwerk positie in te nemen!

Tijdens een bijeenkomst voor Overijsselse en Gelderse bibliotheken op 7 maart maken de bibliotheekmedewerkers kennis met de nieuwe Wet Inburgering en wat dit betekent voor de gemeente, de samenleving en de nieuwkomer zelf.  Daarnaast wordt het thema integratie ook vanuit een breder perspectief benaderd. Hoe kunnen we lokaal samenwerken? Hoe kan de methodiek van de klantreis de lokale samenwerking ondersteunen? Welke succesvolle projecten en collectie kun je inzetten?

Aanmelden kan nog tot en met 1 maart.
Kun je niet deelnemen maar voel je wel de urgentie om je te oriënteren op deze verandering? Neem contact op met Karien van Buuren via Karien.vanbuuren@Rijnbrink.nl.