Prachtige provinciale én landelijke resultaten Scoor een Boek!

Afgelopen weken klonk, tijdens de feestelijke en sportieve afsluitingen op diverse locaties in heel Nederland, het eindsignaal van Scoor een Boek! In Gelderland deden 11 scholen mee, met een verrassend eindresultaat.

Leerlingen van verschillende scholen werden door bekende lokale topvoetballers in een videoboodschap uitgedaagd zoveel mogelijk boeken te 'scoren'. Een speler van NEC maakte bekend hoeveel boeken de leerlingen in en rondom Nijmegen hebben gelezen: bij elkaar opgeteld 11.464 boeken. Een topprestatie! Landelijk zijn er maar liefst 105.742 boeken gelezen in de klas én thuis.

Thuiseditie
Naast deelname op school konden de kinderen ook thuis meedoen aan Scoor een Boek!. De Thuiseditie is erop gericht om de ouderbetrokkenheid bij dit leesproject te vergroten en de leesopvoeding in minder taalvaardige gezinnen te stimuleren. Deze editie heeft mooie resultaten opgeleverd en benadrukt het belang van lezen.

Landelijke opzet een succes
Scoor een Boek! is een landelijk, groeiend initiatief met deze editie 16.000 leerlingen, 393 basisscholen, 19 bibliotheken en 12 voetbalclubs in 6 provincies. De Eredivisie en de Bibliotheek werkten nauw samen om editie 2019 wederom tot een succes te maken. Landelijk nemen de volgende clubs deel: AZ, FC Groningen, FC Emmen, NEC, Heracles Almelo, Go Ahead Eagles, Willem II, Top Oss, RKC Waalwijk, NAC, Helmond Sport en FC Volendam. Afhankelijk van het gebied heeft de Bibliotheek een samenwerking met één van deze clubs.

Meer informatie: www.scooreenboek.nl