Bereid je alvast voor op het Informatiepunt Digitale Overheid

Zeven Gelderse bibliotheken zouden in het eerste half jaar van 2020 een Informatiepunt Digitale Overheid starten. En toen brak het coronavirus uit. Maar wat kun je nu wél doen om je alvast zo goed mogelijk voor te bereiden op de opening van een IDO zodra de corona-maatregelen dat weer toelaten? Hierbij een aantal tips!

Volg de e-learning Digitale Inclusie

De e-learning Digitale Inclusie is nu voor iedereen opengesteld op Bibliotheekcampus. Ook als je pas later start met Digitale Inclusie, kun je de e-learning alvast volgen. Het kost ongeveer 6 uur van je tijd. De e-learning blijft beschikbaar, zodat je hem voordat je echt van start gaat met het Informatiepunt Digitale Overheid nog een keer kunt doorlopen.

De Bibliotheek en het lokale netwerk

Met wie wil je samenwerken om minder digivaardige mensen te bereiken? De flyer ‘Samen werken aan digitaal vaardige burgers’ is speciaal gemaakt om handvatten te geven om het gesprek aan te gaan met partners in het lokale netwerk. In de flyer krijg je argumenten voor het waarom van de samenwerking en de rol van de bibliotheek. Je vindt de flyer op de portal Landelijke huisstijl > Toolkits marketing > Informatiepunt Digitale Overheid > Materialen voor partners.

Voer het aanbod van jouw Bibliotheek in in G!DS

Als je er nu voor zorgt dat je het aanbod van jouw bibliotheek invoert in G!DS, wordt de informatie automatisch zichtbaar op de landelijke website hetinformatiepunt.nl en dus makkelijker te vinden door je doelgroep. Deze website brengt het cursusaanbod voor digitale vaardigheden toegankelijk en overzichtelijk bij elkaar. Lees hier meer over de invoer in G!DS.

Vragen?

Stel ze gerust aan Yvonne Sinkeldam of Hanneke Schut. Heb je vragen over G!DS? Dan kun je terecht bij Rob de Bie.