Doet jouw bibliotheek mee aan Retina?

Desinformatie is een groot en groeiend probleem. Er zijn al veel instrumenten ontwikkeld om de weerbaarheid tegen desinformatie te vergroten, maar die worden nog niet optimaal ingezet. Binnen het project Retina gaan we aan de slag met het maken van een routekaart tegen desinformatie. Probiblio, Rijnbrink en Beeld en Geluid slaan de handen ineen om een routekaart te ontwikkelen waarin het aanbod van alle bestaande middelen en producten tegen desinformatie overzichtelijk in kaart wordt gebracht. Met 10 bibliotheken uit het hele land gaan we deze routekaart vormgeven door middel van een aantal co-designsessies. Er zijn nog een aantal plekken beschikbaar.

De tijdsinvestering voor dit project is per bibliotheek ongeveer 30 uur. Dit is inclusief de co-designsessies, up to date blijven en de testfase aan het einde van het project.

Meer informatie of aanmelden? Neem contact op met Emma Bijl.