Mirjam Wijers directeur Bibliotheek Brummen-Voorst

Mirjam WijersEn vooral ook aan het opnemen van een grote hoeveelheid informatie over het dagelijkse reilen en zeilen en over alle ontwikkelingen rondom de Bibliotheek. Er is genoeg te doen in en rondom Bibliotheek Brummen|Voorst, zoveel is haar al wel duidelijk geworden!

Maar eerst even kort kennismaken. Haar naam is Mirjam Wijers, ze is 55 jaar en getrouwd met Bert van der Moolen. Samen kregen zij dochter Bibi, die nu 15 jaar is en in de vierde klas van het gymnasium zit. Verder deelt ze haar huis met hond en katten en – hoe kan het ook anders – best veel boeken.

Mirjam vervulde directie en adviesfuncties in diverse sectoren en vanaf 2005 is ze werkzaam in de bibliotheekbranche. Zij is als adviseur in dienst van Rijnbrink, partner in het sociaal en cultureel domein en zal twee dagen in de week voor Bibliotheek Brummen|Voorst gaan werken.

Vanuit haar rol als adviseur maakte zij eerder al kennis met Bibliotheek Brummen|Voorst, met een aantal bestuursleden en ook met Hans Broer. “Zijn betrokkenheid - bij de bibliotheek en het vak - was evident en de samenwerking met hem prima! Die had ik graag weer opgepakt. Het was natuurlijk ook Hans die erbij had moeten zijn, toen recent de heringerichte vestiging in Eerbeek open ging. Dat zijn plotselinge overlijden de reden is dat ik hier nu opnieuw een rol mag vervullen, werpt een schaduw. Ik kan hem ook niet vervangen, maar ik zal er zeker alles aan doen om zijn werk - op mijn eigen manier - voort te zetten”

Want de Bibliotheek moet verder en – hoewel dat nu nog soms best moeilijk is - ook weer positief vooruit kijken. Het bestuur heeft er alle vertrouwen in dat Mirjam Wijers de Bibliotheek Brummen|Voorst - samen met de medewerkers en vele partners - de komende tijd in de kracht en op het goede spoor naar de toekomst weet te houden!

Naschrft: van 1 oktober tot 1 december 2018 was Mirjam interim-directeur. Hierna is zij vast aangesteld als directeur van Bibliotheek Brummen|Voorst.