Officiële opening bibliotheek Eerbeek

Op donderdag 13 oktober a.s. vindt de officiële opening plaats van bibliotheek Eerbeek.
Na vele jaren gehuisvest te zijn geweest aan de Ecykmanstraat, is de bibliotheek begin september verhuist naar de Coldenhovenseweg 13.

Bibliotheek EerbeekDit oude schoolpand heeft al een hele historie in Eerbeek; vanaf 1938 was het een Montessori kleuterschool. Daarna heeft de Peuterspeelzaal Pinkeltje jarenlang gebruik gemaakt van het gebouw, alsook de Wereldwinkel en de Speel-o-theek. Als laatste een fietsenwinkel en nu doet dus Bibliotheek Eerbeek haar intrede.
Uiteraard moest het gebouw flink opgeknapt worden en het resultaat mag er duidelijk zijn.
De Bibliotheek voldoet geheel aan de wensen van deze tijd: een goede Wifi voorziening, een ruime leeszaal met actuele kranten en tijdschriften. De collectie is duidelijk ingedeeld in ‘’werelden’’: literatuur & cultuur, Spannend & Actief, Liefde & Leven. Ook de collectie voor de jeugd is duidelijk en aantrekkelijk ingericht met onder andere een leeshoek voor de jonge kids. Daarnaast beschikt de Bibliotheek nu ook over een ruime studiezaal waar lezingen en andere activiteiten plaats kunnen vinden. De Bibliotheek is al vanaf 10 september open, maar op donderdag 13 oktober om 16.00 uur zal wethouder Tuiten de officiële opening verrichten. Iedereen is van harte uitgenodigd om hierbij aanwezig te zijn.

www.bibliotheekbrummenvoorst.nl