Laat je stem horen in de Bibliotheek!

‘Burgers moeten vaker mee kunnen beslissen over belangrijke politieke kwesties’ of ‘Nederland moet een republiek worden.’  Wat vind jij van deze stellingen? En waarom? Laat je mening horen in de Bibliotheek. Daar staat de hele maand november het debat centraal, tijdens Nederland Leest. De hele maand november staat het debat centraal, tijdens Nederland Leest. Het thema is dit jaar democratie.

NederlandLeest DebatindeBieb 1Geef je mening en krijg een boek
Democratie, dat is het thema waar Nederland over in debat gaat tijdens Nederland Leest 2016. Debatteer in de Bibliotheek over prikkelende stellingen, of geef op een andere manier jouw mening over democratie in de Bibliotheek en ontvang één van de 3 geschenkboeken: Heer van de vliegen van William Golding, Liefde en schaduw van Isabelle Allende of Morten van Anna Levander.

Slotdebat in Arnhem

Twaalf slotdebatten, tegelijkertijd gehouden in één Bibliotheek in iedere provincie, sluiten Nederland Leest af. In Gelderland wordt dit debat gehouden in de Rozet. Je bent van harte uitgenodigd om hieraan deel te nemen in op 30 november van 19:30 – 21:00 uur. De debaters nemen de deelnemers mee in een debat over de zin en onzin, voors en tegens, kansen en risico’s van onze democratie.