De Bibliotheek maakt je rijker!

Hoor je dat ook weleens op verjaardagen en feestjes: “de Bieb? Bestaat die nog? Dat jij daar nog komt..” Maar jij weet wel beter!

De Bibliotheek maakt je rijker 2De Bibliotheek is namelijk een fantastische plek om te vertoeven. Samen met je kinderen, lekker boekjes lezen en dan naar huis met een hele stapel! En voor jezelf neem je een fijne roman of een spannende thriller mee. Maar wist je dat je bij de Bibliotheek voor nog zo veel meer terecht kunt dan alleen boeken lenen? Heb je er weleens een cursus gevolgd, of een leuke activiteit bijgewoond? Probeer het eens, want.. de Bibliotheek maakt je rijker!

Campagne 'De Bibliotheek maakt je rijker'

Sinds afgelopen oktober organiseren de Bibliotheken de landelijke campagne ‘De Bibliotheek maakt je rijker’ in de vorm van outdoor- en online promotie. De kernboodschap van deze campagne is: "De Bibliotheek is een aantrekkelijke en inspirerende plek waar je aan je persoonlijke ontwikkeling kunt werken."

Deze campagne is erop gericht om Nederlanders te laten zien dat de Bibliotheek zoveel meer biedt dan alleen het uitlenen van boeken. Wat veel mensen niet weten is dat er in de Bibliotheek een zeer groot aanbod is van (computer)- cursussen, inloopspreekuren voor e-books en computervragen, lezingen, taalles, en andere interessante activiteiten. Ook kan iedereen er terecht om Nederlands te leren spreken en schrijven, of voor een cursus Engels of Italiaans. Vanzelfsprekend is er ook de kennis en leestips aanwezig voor taalontwikkelingen bij kinderen. Het kan allemaal in de Bibliotheek van nu!

Bibliotheken zijn van oudsher laagdrempelige publieke organisaties, vaak in het centrum van een stad of dorp. Het doel is om iedereen volwaardig en zelfstandig aan de samenleving te laten deelnemen. Daarnaast wil de Bibliotheek een 'third place' bieden voor een ieder die wil ontspannen en die een moment van rust zoekt om informatie in wat voor vorm dan ook tot zich te nemen.
Ontspannen, Ontmoeten, Ontwikkelen en Ontdekken vormen daarbij de kernbegrippen. De Bibliotheek is daarmee een speeltuin van kennis, prikkeling en ervaring voor ieder individu.

Breng daarom zelf eens een bezoek aan jouw lokale Bibliotheek en zie wat deze allemaal voor je in huis heeft en voor je kan betekenen!