Opening bibliotheek Wehl in Woonzorgcomplex Oldershove

In Oldershove staat een collectie romans en tijdschriften voor volwassenen. Gereserveerde materialen uit andere vestigingen kunnen in Oldershove afgehaald worden. De bibliotheek verzorgt ook regelmatig spreekuren. Bijvoorbeeld over het digitaal reserveren van boeken, het lenen van e-books of het omgaan met tablets of de smartphone. Samen met de Gruitpoort gaan we bewoners van Oldershove voorlezen in het kader van het project "Lang leve de kunst!" U kunt zich ook bij ons opgeven voor dit project als u niet in Oldershove woont.

Op 9 februari gaan om 10.00 uur de deuren van de nieuwe bibliotheek in Wehl officieel open. De opening wordt verricht door Wieb Broekhuijsen, directeur van de Bibliotheek West Achterhoek. Sinds enkele weken kunnen de leners van Wehl al terecht in hun vernieuwde bibliotheek in dit pand.

Steun van trouwe leden

In 2013 besloot de gemeenteraad om de bibliotheek in Wehl te sluiten. Dankzij de steun en inzet van onze trouwe leden blijft er echter een bibliotheekvoorziening in Wehl. De jeugdbibliotheek van Wehl is vorig jaar al verhuisd naar Kindcentrum Het Timpaan en sinds kort is de bibliotheek voor volwassenen te vinden in Woonzorgcomplex Oldershove. Bezoekers kunnen tijdens de openingsuren van Oldershove terecht om in te leveren, te lenen, tijdschriften en kranten te lezen, te internetten enz. Voor hulp of vragen is er op vaste tijden iemand van de bibliotheek aanwezig. Op onze website vindt u de tijden.