Digitaal Verhaal van Gelderland

Op maandag 20 mei werd bij Bibliotheek Oost Achterhoek in Groenlo het eerste digitaal ontsloten tijdschrift van Oudheidkundige Vereniging Groenlo gedoopt. Deze openingshandeling werd door wethouder Jos Hoenderboom van gemeente Oost Gelre samen met verhalenverteller Wim Hilgeman, verricht.

Vanaf nu is het tijdschrift van de oudheidkundigevereniging thuis op de bank door te nemen. Dat is een verbetering ten opzichte van de oude situatie, waarin geïnteresseerden naar de Plusbibliotheek van Rozet in Arnhem moesten afreizen om de tijdschriften in te zien.

Pilot
De pilot is het startschot van een omvangrijk digitaliseringsproject in het kader het Verhaal van Gelderland, dat door Erfgoed Gelderland en De Gelderland Bibliotheek in opdracht van de provincie wordt uitgevoerd. Bekijk hier de beelden van de opening van ‘Het digitale lokale verhaal’.