Leertraject publieksservice

De Bibliotheek werkt steeds meer buiten haar muren en hiermee groeit het netwerk met educatieve en maatschappelijke partners. Zo wordt de Bibliotheek meer en meer de plek waar mensen (blijven) leren. Zij helpt, met haar partners, mensen om zich verder te ontwikkelen. Vooral mensen die moeite hebben met lezen, schrijven, computeren en rekenen.

Cruciaal is dat medewerkers van de Publieksservice weten wat hun Bibliotheek mensen te bieden heeft. Zodat zij klanten die over de drempel zijn gestapt, goed kunnen helpen of naar de juiste collega doorverwijzen. Het gaat hierbij om de verbinding tussen klant, inhoudelijke collega en aanbod.

Blended-learning

Het leertraject omvat een combinatie van individueel online leren en gezamenlijke bijeenkomsten. Op Bibliotheeknetwerk.nl vind je meer informatie over het leertraject.

Nieuwe modules

Naar aanleiding van de pilots in 2020 zijn in 2021 nieuwe trajecten uitgevoerd, waaronder ook in Gelderland. Zij hebben gebruik gemaakt van de elearning-modules rond het programma Digitale inclusie en rond de Gezinsaanpak.

Iedere Bibliotheek kan zich aanmelden via Campus.

Klik hier voor het nieuwsitem 'Impact maken met het leertraject voor de publieksservice'

Meer informatie of vragen? Neem contact op Nicoline Hendriks.